The Beginning of Time (New York + Eerste 2 weken!) - Reisverslag uit West Richland, Verenigde Staten van Yuri Peeters - WaarBenJij.nu The Beginning of Time (New York + Eerste 2 weken!) - Reisverslag uit West Richland, Verenigde Staten van Yuri Peeters - WaarBenJij.nu

The Beginning of Time (New York + Eerste 2 weken!)

Door: Yuri Peeters

Blijf op de hoogte en volg Yuri

07 September 2013 | Verenigde Staten, West Richland

Hallo allemaal! Daar ben ik dan weer, met mijn tweede blog. Ik zal alles zo kort mogelijk proberen te houden!

Woensdag, 21 Augustus was het dan zover. Ik vertrok naar Amerika. Afscheid genomen van mijn lieve ouders en zus (Die ik natuurlijk heel erg mis). Ook van mijn vrienden moest ik afscheid nemen.

Het voordeel bij het vliegen was dat de vliegtuig overboekt was en ik en 3 anderen van into geupgrade waren naar economy comfort (extra beenruimte :) ).

New York zelf was ook echt fantastisch. I hade the time of my life. Wij Nederlanders weten wel hoe we ons op de voorgrond moeten plaatsen :).

In New York hebben we natuurlijk heel veel sightseeing gedaan. Ik zal dat niet allemaal uitleggen. Wil je weten hoe het ongeveer was? Check mijn foto's. Wat wel leuk was, is dat we ook een movie tour deden, dus zagen we plaatsen waar films werden opgenomen, zoals Friends With Benefits (Jaaa, dat vond ik heel leuk). Wat ik wel wil meededelen is dat mijn twee lievelings plekken in New York zijn:
Times Square = niet normaal! Was echt super vet!
Central Park = Was zo mooi en rustig!

Toen brak de dag aan dat ik naar mijn gastgezin ging. Om 2:30 's ochtends kon ik opstaan om naar het vliegveld te gaan :S. Na 3 uur vliegen en dan nog eens 3 en een half (ik moest overstappen), kwam ik in Pasco aan om 13:00. Ik was helemaal bek af! Gelukkig werd ik door mijn gastgezin opgehaald!

De volgende dagen gingen ook heel soepel. Ik voelde me gelijk thuis bij ze. Tot nu toe heb ik nog nooit gedacht dat ik naar huis wil. Ook moest ik die volgende woensdag al naar school. Ze hebben hier de meest raarste vakken: (mijn vakkenpakket: ps. mijn school start om 6:55, dus moet ik om 5:45 op!!! :S. Gelukkig brengt mijn gastbroer mij naar school en hoef ik niet met de bus)
0. International Problems
1. TV-Broadcasting (Jaja, ik ben de schoolnieuws aan het directen en aan het editen)
2. Sociology
3. Theatre Production (Ik leer inderdaad ook hoe ik props moet maken)
4. Advanced Drama (Nooit gedacht dat drama een vak op school was)
5. Algebra 2 (Is de moeilijkste algebra dat er is, maar het valt mee. Als je weet dat 6 keer -7=42 dan ben je heel slim. Ik krijg gewoon een test waarbij ik dit moet berekenen. Ook zulke vragen kreeg ik: 5x=10. Serieus, ik heb het gevoel dat ik eens een keer slim ben, want niemand kan dit zowat in mijn klas!!!)
6. American Literature (Boeken lezen :S).

Op school heb ik ook al wat vrienden gemaakt (amerikanen, buitenlanders, zelfs nog een nederlands meisje die nu ook exchange doet). Ook zit ik in de Drama Club en International Club. School begon moeilijk met vrienden enzo, maar deze week ging echt goed. Ik had zelfs audities voor toneelstukken en ik ben er in 2 geplaatst voor volgende maand (de rest maar in 1 of de grote, maar ik deed auditie voor de kleinere).

Met mijn gast gezin gaat het ook prima. Ik heb al veel leuke dingen met ze gedaan, zoals naar Silverwood (attractiepark) geweest. Mijn gastvader was vroeger een kok, dus ik krijg elke avond geweldige maaltijden :). Deze week heb ik ook nog een laptop gekocht en gelijk met mijn ouders gefacetimed, wat ik toch ook heel fijn vond.

Dus kort samengevat: Ik heb het echt naar mijn zin! Deze weekend heb ik nog een picnic en verwacht ik nog te gaan facetimen met mijn vrienden! Ik zal jullie over een paar weken weer updaten over mijn leven hier (en hoe mijn toneelstuk ging). Oh en ik ga ook met school naar Oregon, naar een 4 daagse shakespear weekend! Echt super vet!
Daarover hoor je meer in mijn volgende blog. Voor deze maand zeg ik: See you next month!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yuri

Actief sinds 29 Juli 2013
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 4157

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2013 - 01 Juni 2014

High School!

Landen bezocht: