SO: September & October - Reisverslag uit West Richland, Verenigde Staten van Yuri Peeters - WaarBenJij.nu SO: September & October - Reisverslag uit West Richland, Verenigde Staten van Yuri Peeters - WaarBenJij.nu

SO: September & October

Door: Yuri Peeters

Blijf op de hoogte en volg Yuri

13 Oktober 2013 | Verenigde Staten, West Richland

Wow! Nooit gedacht dat ik dit ooit ging zeggen, maar wat ben ik de gelukkigste persoon zowat op aarde. Deze maand is er zoveel gebeurt! Minder leuke dingen, maar vooral veel fantastische dingen! Ik begin waar ik laatst geëindigd ben. De picknick was echt leuk. Er was vooral een mooi omgeving. Die week heb ik 4 picknicks gehad!!! Daarna kwamen de One-Acts!

One-Acts zijn kleine toneeluitvoeringen. Ik heb hiervoor auditie gedaan en ben in "A Murder Well Rehearsed" geplaatst. Ik was de held van het stuk! :) . Het was een misdaad komedie. Ik was natuurlijk heel blij dat ik mee mocht doen. Maar helaas nam het veel tijd in beslag. Elke schooldag was ik tot 17:30 a 18:30 op school. Ons stuk ging niet zoals het wilde, dus moest er veel aan gedaan worden. Gelukkig, twee dagen voor de opening, waren we er helemaal klaar voor. Drie avonden hebben we moeten uitvoeren. Het was super leuk! Mijn gastopa en gastoma zijn komen kijken. Ze zijn echt heel aardig en ik heb een zeer leuke weekend gehad.

Ook ben ik voor het eerst naar een Amerikaanse Voetbal game geweest. Het was heel gezellig, maar het spel zelf is niet zoveel aan. Vooral Homecoming game was leuk, omdat iedereen daar naartoe gaat! Ik ben ook veel dingen gaan doen met vrienden, zoals naar de bioscoop en spellen gespeeld etc.

Homecoming! Ahhh. Als ik er aan denk wil ik het gewoon nog een keer. Voor het eerst in mijn leven moest ik een pak dragen :S ! Nog nooit gedacht dat het me zo zou staan. Ik ben er heel blij mee. Maar terug naar homecoming. Na al het moeilijke werk om een pak te kopen en tijdens alle lange repetities, was het eindelijk zover. Ik ging eerst naar mijn date's huis om daar een Nederlands gerecht te eten: Gekookte aardappels, broccoli en een stuk vlees. Ohhh, wat was dat toch weer eens lekker. Toen vertrokken we naar school. Aangekomen, moesten we eerst een uur wachten totdat wij op de foto konden! Daarna was het op naar de dans vloer! Alles wat je ziet in films is ook waar! Homecoming is echt hoe het eruit ziet. Gezellig met vrienden etc. Het enigste wat de films niet laten zien is hoe alle koppeltjes lekker tegen elkaar staan te grinden. Maar, het was echt super VET! Kan niet wachten tot mijn volgende dans!!

Even kort zeggen: Mijn punten zijn goed en ik heb veel vrienden, mijn gastfamilie is echt S U P E R en heb nog contact met mijn vrienden en familie in Nederland. (Dat is natuurlijk ook belangrijk). :)

Na deze drukke periode, kan het maar niet drukker worden. Of wel? Maar natuurlijk wel!! Op school begint het ook nog wat drukker te worden. Voor Advanced Drama gaan we een halloween toneelstuk opvoeren over Zombies! Echt super leuk! Voor theatre production moet je je eigen stage maken voor een play (zo'n mini model). Ik heb Dracula gekozen :). En over 2 weken eindigt de eerste kwarter al. Dus nu komen de tests! Ook heeft onze Drama leraar gezegd dat er een beginnende band naar onze school komt om hun music video te maken! De band is al op tv geweest en alles! Ze hebben ons gekozen, omdat de lead singer naar Hanford ging! Dus daar ga ik zeker ook auditie voor doen om erin te komen (het is lip-sync, dus ik hoef niet echt te zingen)!

En over een week ga ik auditie doen voor Les Misérables. Ook al kan ik niet zingen, ik heb misschien kans dat ik een achtergrond persoon wordt (waarschijnlijk niet) maar ik neem elke kans die ik krijg! En na kerst zijn de audities voor Robin Hood. Daar ga ik natuurlijk ook auditie voor doen!

En als dat nog niet genoeg is, ik ga binnenkort mijn eigen film maken (Horror film)! De script is geschreven, ik heb een co-director, ik hoef alleen nog haar versie van mijn script en dan ga ik audities houden. Dit doe ik zodat ik me kan aanmelden voor de directors school in Nederland. Ik heb er echt superveel zin in!

Last but not least, Ik ben net terug van de Oregeon Shakespeare Festival! Het was een 10 uur busrit heen en een 10 uur busrit terug, maar het was de moeite waard! We hebben veel toneelstukken gezien (Robin Hood, Midsummer Nights Dream, A Streetcar named Desire, the Tenth Muse en Taming the Shrew). Ze waren super leuk. Zeker Robin Hood, want het was zo slim gedaan! En het stadje zelf, Ashland, was prachtig! Echt heel mooi natuur! En daar heb ik weer mijn gastopa en oma gezien, omdat ze daar wonen!

Al om al: Het is DRUK!! Ik heb het wel heel erg naar mijn zin en ik heb geen een moment spijt dat ik dit doe. Ik heb het gevoel dat ik al zoveel meer bereikt heb in deze kleine tijd dan in alle jaren hiervoor. Ik voel me ook zoveel meer volwassen geworden (eigen beslissingen nemen). Ik ben nu ook alle kansen aan het nemen dat ik kan, wat ik hiervoor niet zou durven! In andere woorden:

Dank je mama en papa! Ik ben zo blij dat jullie mij deze kans hebben gegeven! Ik hou veel van jullie en ben zo dankbaar dat jullie mijn ouders zijn! Jullie zijn de beste ouders in de wereld!!! (En voor een beetje goed nieuws voor jullie: Er is al bijna een kwart van mijn tijd om)!

Dat is alles wat tot nu toe is gebeurd. Saai hé? Hahahahahahahaha! Tot over een paar weken, waarbij ik hoop dat er niet zoveel meer gebeurt, want dit duurde lang om te typen :) !

Xxx

  • 13 Oktober 2013 - 11:48

    Wilma Kuijl:

    hoi Yuri,
    Wat een mooi verslag en wat heb je al veel gedaan, geleerd en gezien en dat allemaal op toch een korte tijd. Het is goed te lezen dat je het zo reuze naar je zin hebt, en je hebt gelijk met al deze ervaringen komt er volgend jaar een hele "andere" Yuri naar huis. Super ga zo door.
    Groetjes van ons allemaal en een pootje van Indy

  • 15 Oktober 2013 - 20:43

    Carola:

    Hey hallo Yuri.

    Wat ben ik blij dat je het zo goed naar je zin hebt. En wat heb je daar al veel gedaan, helemaal super. Geniet er nog maar flink van, nu heb je de kans. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Heel veel succes met je audities.

    Veel groetjes vanuit Lieshout

    xxx

Tags: Toneel, Film

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yuri

Actief sinds 29 Juli 2013
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 4154

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2013 - 01 Juni 2014

High School!

Landen bezocht: